Tags

Artikel van Konrad Adenauer • Autobahn, 18-9-23

Met de verkiezingen voor de deur komen er de laatste tijd voorzichtig steeds meer (concept-) verkiezingsprogramma’s binnendruppelen. Na de anti-auto campagne van PvdA/GroenLinks en de boeteverhogingen van de VVD heeft de PVV uiteengezet hoe Nederland de mobiliteitsproblematiek aan moet pakken. Zoals je mag verwachten staan Geert Wilders en co op alle vlakken lijnrecht tegenover de standpunten van de huidige zombie-regering.

Elektrische transitie

In tegenstelling tot kabinet Rutte IV ziet de PVV niets in het forceren van een volledig elektrische wagenpark. Het verbod op de verkoop van auto’s met verbrandingsmotoren dat in 2035 in zal gaan wil de partij dan ook gaan schrappen.

Daarbij moet de brandstof die er dan verbruikt zal moeten worden een stuk goedkoper worden. De accijnzen – de per 1 januari 2024 opnieuw omhoog gaan – moeten weer teruggebracht worden naar een houdbaar niveau.

Dat geeft de Nederlander bovendien het budget om lekker 140 kilometer per uur te rijden op de in opdracht van de PVV aangelegde extra wegen. De hetze tegen ‘vieze’ benzine en dieselauto’s in de vorm van milieuzones moet ook gaan verdwijnen.

*Grenzeloze idiotie!

https://www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/pvv-komt-op-voor-automobilist-140-km-u-brandstofmotoren-en-geen-rekeningrijden/ar-AA1gSRVO