Tags

,

 (Column Daniela Hooghiemstra, Opinie & Debat/de Volkskrant, 16-2-21)

Het coronavirus is geen verkapte zegen. De pandemie maakt arm, zet mensen tegen elkaar op en de prijs die voor schone lucht wordt betaald, is te hoog. Toch tekent zich tegen de horizon langzamerhand een klein lichtpuntje af en dat is de schijnbaar sluipende verdwijning van de Bekende Nederlander uit het maatschappelijke leven. Aan de talkshowtafel wordt hij verdrongen door deskundigen, op sociale media kan hij geen foto’s meer posten van tropische stranden en vriendengroepen, de belangstelling voor zijn kleding, haar, make-up en eten en drinken neemt af, en schaatsen kan hij ook al niet.

(…)

Stel je voor dat het onverwachtse effect van dat vervloekte virus zou zijn dat er na al die jaren een einde komt aan de terreur van de imagomarketing, die van het culturele en maatschappelijke leven een dorre vlakte en van de politiek een karikatuur heeft gemaakt. Dat het verschil tussen winstoogmerk en innerlijke drijfveer, persoonlijke aandachttrekkerij en algemene relevantie, narcistische hysterie en engagement, zich weldra, als het licht aan het eind van een donkere tunnel, zich aan ons zal openbaren.

*Stel je inderdaad eens voor dat er opruiming plaatsvindt op de talkshows….. opgeruimd staat netjes.

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/stel-je-voor-dat-het-coronavirus-een-einde-maakt-aan-de-terreur-van-de-imago-marketing~b3c91503/