Tags

,

De CDA’er had een commissariaat op het terrein waarop hij het woord voerde. De Kamer steunde hem. Jorritsma (VVD) riep: dit is het einde van de senaat! #nrc #eerstekamer #gerotzooi #lobbyismevierthoogtij #denhaag

Lezen wat we allemaal (eigenlijk) al wisten (van horen zeggen): http://www.nrc.nl/handelsblad/2016/01/09/agressief-lobbyen-een-reces-rel-en-een-bezoedeld-1574023

Commentaar:

We leven echt in een bananenrepubliek…

P.S. Als grootste klucht van het jaar:

# De conclusie is kortom dat Den Haag, ondanks alle scepsis over groeiende invloed van lobbyisten, gewoon op de oude voet doorgaat.

# Ik vroeg er Anne Flierman naar. Ik zei tegen de CDA-senator: ik zie dat u uw commissariaat bij Cogas volgens de regels hebt gemeld, maar ik denk ook dat flink wat burgers boos worden als ze over uw dubbelrol horen. Wat doen we daar nou aan?

# „Ik begrijp wat u bedoelt”, zei hij. „Maar het antwoord heb ik niet. Wil de burger dan dat ik mijn werk in isolement doe?”

Neen, gewoon ontslag nemen als senator! Anne Flierman hoort daar niet thuis. Wettelijk vastleggen dat dit soort dubbelfuncties strafbaar zijn als de fractieleiding zelf niet ingrijpt. Ook in het CDA is het dus een zooitje.

 

 

 

